בשונה מאזרחים המחזיקים בדרכון ישראלי ואינם בעלי דרכון אמריקאי, עבור אזרחים אמריקאיים ישנן דרישות וקריטריונים שונים אשר חייבים להתקיים במטרה להנפיק או לחדש את הפספורט.
הנפקת פספורט אמריקאי בישראל כוללת תהליך המתחיל במילוי טופס DS-11 המכיל פרטים אישיים, פרטי עיסוק, שם של איש קשר למצב חירום ועוד. הטופס נמצא באתר שגרירות ארה"ב בישראל, הוא כתוב באנגלית ויש למלאו בשפה האנגלית.
תהליך הנפקת דרכון אמריקאי
לאחר שמולא טופס הבקשה, יש לקבוע מועד לריאיון בקונסוליה בירושלים או בשגרירות ארה"ב בתל אביב. אל הפגישה יש להגיע מצוידים עם טופס DS-11 מלא ותקין וכן עם שתי תמונות פספורט העונות לדרישות האמריקאיות כלומר, הן בגודל של 5 ס"מ X 5 ס"מ ומצולמות על רקע לבן.
נוסף על כך, יש להביא לפגישה תשלום עבור הנפקת הדרכון וכן תעודה מזהה דוגמת רישיון נהיגה, תעודת זהות או דרכון ישן. חשוב מאוד להביא למפגש את המסמכים הרלוונטיים אשר עשויים לתמוך בבקשתכם.
הריאיון המתקיים בשגרירות או בקונסוליה הינו חלק חשוב בתהליך אישור הנפקת הדרכון והוא מהווה שלב משמעותי ורציני הכולל חתימה על טופס המאמת את מהימנות ואמינות הנתונים אשר מולאו בטופס הבקשה.
חידוש דרכון אמריקאי
במידה וטרם חלפו 12 חודש ממועד שפג תוקפו של הפספורט שלכם, הרי שאין צורך בקיום ריאיון אישי וניתן לבצע את תהליך חידוש הדרכון דרך דואר ישראל. לשם חידוש הדרכון, יש להוציא צ'ק בנקאי בסכום המתאים ולצרף אליו את הטפסים והמסמכים הרלוונטיים.
במקרה שכזה, מומלץ שלא לפנות לשגרירות או לקונסוליה, שכן תוכלו לחסוך לעצמכם את מעבר התהליך המייגע לעתים בשנית. חשוב להקפיד לשלוח בדואר את כל המסמכים המתאימים, כאשר חוסר במסמך כלשהוא עלול לעכב את התהליך ולגרום לו להיות מסורבל וארוך. את תהליך הנפקת הדרכון יש להתחיל מבעוד מועד עם קבלת ההחלטה לנסוע לארה"ב ומומלץ לחכות עם רכישת הכרטיסים עד לקבלת הדרכון וזאת על מנת למנוע ביטולים, הוצאות מיותרות ועוגמת נפש.
דרכון חירום וסיוע מקצועי
שגרירות ארה"ב ממליצה להוציא או לחדש את הדרכון בהקדם וזאת על מנת למנוע את הצורך בדרכון חירום. פרק הזמן הדרוש להנפקת הדרכון הינו כשלושה עד ארבע שבועות ויש להיות מודעים לכך שגם דרכון חירום אינו מובטח, מה שעלול להביא לשינוי בתוכניות הנסיעה שלכם.
דרכון חירום מונפק עבור אזרחים אמריקאיים אשר נקלעו למצב חירום המחייב נסיעה מיידית לארה"ב, או לאזרחים אמריקאיים שאיבדו את הדרכון או שדרכונם נגנב. בכל מקרה, תהליך הנפקת פספורט אמריקאי בישראל, טוב שיתבצע בליווי וייעוץ מקצועי של חברה המתמחה בנושא.
התהליך עלול להיות מורכב וארוך ולכן סיוע של מומחים בתחום עשוי לקצר את משך זמן ההמתנה וכן הוא יבטיח ניהול ההליך בצורה התקינה והמיטבית.
הצוות המסור והיעיל של "ויזה ספיד" מלווה אותך לאורך כל הדרך החל ממילוי הטפסים הרבים והמורכבים עבור קבלת אזרחות לילדים וכלה בקביעת תור בשגרירות ארה"ב.
מעונין לקבל אזרחות אמריקאית לילדיך ברוגע ?
התקשר עכשיו לחברת "ויזה ספיד"
03-637-61-31